AccueilAccueil  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez | 

[7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : Précédent  1 ... 10 ... 17, 18, 19  Suivant
AuteurMessage
Iroquois
Pro-Bowler

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Lun 27 Nov - 17:00

il me semble avoir entendu qu'ils n'ont pas accordé la possession du ballon à Holt car il n'avait pas posé les 2 pieds au sol?
Revenir en haut Aller en bas
CB-Blitz X--->
League MVP

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Lun 27 Nov - 17:07

joemontana a écrit:
Iroquois a écrit:
j'ai vu les highlights, ils ont raté le 1st down à peu de choses, il n'y avait pas l'épaisseur du dernier goncourt en tout cas... un TD refusé à notre ami Harris également

oui et c'est franchement honteux.
j'ai vu le match hier soir, et il y avait, sans contestation possible, fumble de Torry holt.

Y'a pas fumble selon moi. Holt reçoit le ballon. Il n'a même pas le temps de se retourner qu'il le perd. Passe incomplète. Dans ces cas là. Le joueur doit au moins faire deux pas pour que les arbitres considèrent qu'il y a fumble.
http://www.ougl.net/annexes/yatta/index.php
Torry Holt
League MVP

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Lun 27 Nov - 19:20

Double C a écrit:
Torry Holt a écrit:
Je n'ai pas vu le match tu peux me dire comment ont joué les Rams?

Double C, aujourd’hui à 10:44 a écrit:
SopCast et TVU étant en croix chez moi, hier soir, j'ai pas pu regarder le match face aux rams.

Oups désolé j'avais mal lu.
http://devilscenon.free.fr
Busforever
Hall of Fame

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Lun 27 Nov - 19:36

Ninerolog a écrit:
Double C a écrit:
SopCast et TVU étant en croix chez moi, hier soir

Pareil chez wam, t'es chez Free ?

Je crois que c'est lié à Free. J'ai lu plusieurs plaintes de clients là-dessus: Free bride les ports consacrés au peer-to-peer de ses abonnés en zone non-dégroupée. Moi, à Bordeaux (dégroupé), tout marche très bien. Par contre, à Anglet (non dégroupé), tout ce qui est à base de peer-to-peer (tvuplayer, emule-même-si-je-m'en-sers-jamais-car-c'est-mal...), ça capote.

Naturellement, Free refuse de faire la moindre communication là-dessus.

Je crois que la seule solution, c'est de réussir à faire passer le peer-to-peer par les ports consacrés à la connexion internet classique (pour le surf), que Free ne peut pas bloquer.

Bref...
http://baptistejoue.wordpress.com/
Double C
Hall of Fame

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Mar 28 Nov - 8:42

Busforever a écrit:
Ninerolog a écrit:
Double C a écrit:
SopCast et TVU étant en croix chez moi, hier soir

Pareil chez wam, t'es chez Free ?

Je crois que c'est lié à Free. J'ai lu plusieurs plaintes de clients là-dessus: Free bride les ports consacrés au peer-to-peer de ses abonnés en zone non-dégroupée. Moi, à Bordeaux (dégroupé), tout marche très bien. Par contre, à Anglet (non dégroupé), tout ce qui est à base de peer-to-peer (tvuplayer, emule-même-si-je-m'en-sers-jamais-car-c'est-mal...), ça capote.

Naturellement, Free refuse de faire la moindre communication là-dessus.

Je crois que la seule solution, c'est de réussir à faire passer le peer-to-peer par les ports consacrés à la connexion internet classique (pour le surf), que Free ne peut pas bloquer.

Bref...
Oui, je suis chez Free aussi. Pourtant le [bip] fonctionnait chez moi, ce weekend. Par contre, Canalsat (toujours via la freebox) déconnait un max dimanche soir. Obligé de débrancher/rebrancher pour suivre les matchs sur nasn correctement.

Et habitant à Paris, je suis évidemment en dégroupé.

Make the Niners just barely watchable again!
Double C
Hall of Fame

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Ven 1 Déc - 8:37

Citation :
TE Johnson Out 2-3 Weeks

Tight end Eric Johnson suffered a knee injury during Wednesday’s practice that was not initially thought to be serious. After experiencing pain Thursday morning, Johnson had an MRI that revealed a sprained MCL in his left knee.

Johnson who has 32 catches for 282 yards and 2TDs on the season is expected to miss 2-3 weeks due to the injury.

"He's one of the guys who Alex has a great comfort level with and we're trying to establish that with Vernon Davis," said offensive coordinator Norv Turner in a KNBR interview. "So, we'll need Vernon to step up."Sunday will mark Davis' third straight game since returning to action after suffering a cracked fibula in week three against the Philadelphia Eagles. The first-round draft pick has had one catch for 11 yards in his last two games since returning from the injury.
“l’ll be taking more reps in practice, and I expect myself to make plays out there,” said Davis. “It’s unfortunate because I just got back from my injury and now he goes down, so we haven’t really had a chance to see what this offense can be like with both of us out there.”
Johnson, who missed the 2005 season with a foot injury, said getting back from the injury quickly, and being out there on the field to experience what this offense has in store for both tight ends is what he’s aiming for.
“My goal is just to get back so we both can get in there and get a feel for what it would be like,” said Johnson who is set to become a free agent this off-season. “Hopefully, I can get back for the last three or four games and really see how this offense will feature both of us.”

Johnson has excellent hands and route running ability, but he’s also been a factor in the 49ers rushing attack. His absence could also create more opportunities for Billy Bajema to show what he can do as a receiver, and allow rookie tight end Delanie Walker to see increased playing time.

“I hate to see Eric go down because he brings a lot to the team but it just means we’ve got to pick up the slack and distribute the things he did between the rest of us and play well,” said Bajema. “It’s definitely an opportunity for the rest of us to get some chances in the passing game, but we’ll just be ready for whatever they ask of us.”
Emmerdant! Au moins, on va voir si Vernon Davis a ce qu'il faut dans le calbut.

Double C
Hall of Fame

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Lun 4 Déc - 9:26

Autant je l'ai soutenu pour son choix de prendre les 3pts plutôt que le 4th down, la semaine dernière, autant là, j'aimerais que Nolan cesse d'appeler des onside kicks à tire larigot, même s'ils fonctionnent la plupart du temps. Ca ne donne jamais rien au final!! Et hier pour le coup, ça nous a même carrément planté (indirectement) alors qu'on était revenu à 4pts.

La défense a tout de même bien tenu malgré les 34pts encaissés. Brees a lancé pour moins de 200y (c'est vrai qu'il n'avait pas Colston et Horn s'est blessé en début de rencontre). Malheureusement cet enfoiré de Reggie Bush a choisi ce match pour se montrer à la face du monde. Il pouvait pas le faire face aux Falcons, non?
En le regardant jouer, j'avais l'impression de voir un match de Madden grandeur nature où un petit con d'ado s'amuserait à faire courrir Mike Vick dans tous les sens. Trop facile... Cheese play, comme disent les gamers.

En attaque, Frank Gore a été transparent. Après 3 matchs à au moins 130y, la chute est rude. Alex Smith a eu quelques bonnes séquences mais les deux interceptions sur McKenzie aka Predator (oui, le même McKenzie qui était ridicule à Green Bay) ont fait très mal. Vernon a été visé en tout et pour tout 3 fois dans le match (bien la peine...).

ps: reggie bush, enculé!

Julius_Holmes#31
League MVP

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Lun 4 Déc - 20:52

J'ai rarement vu jouer Alex Smith m'enfin ça se voit qu'il manque d'expérience (sur ce match du moins). Quand il sort de sa poche de protection inutilement, pour se faire défoncer par le D-end, franchement c'est honteux Il a du faire ça 2/3 fois...
Sinon j'ai bien aimé Gore, avec sa double accélération, à vouloir se battre pour gagner le yard supplémentaire.
Pour les onsides kicks j'ai trouvé ça plutôt innovant et bien joué, malheureusement l'attaque derrière n'a pas suivie...
Reggie Bush très impressionant, mais ce ne sont "que" les 49ers en face. Et faudra qu'il perde cette habitude de mettre sa balle en avant avec les bouts des doigts pour marquer à tout prix...Ca a failli coûter 2 fumbles... Et contre une grosse équipe/playoffs ca couterait très très cher !
Busforever
Hall of Fame

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Lun 4 Déc - 21:07

Double C a écrit:
Alex Smith a eu quelques bonnes séquences mais les deux interceptions sur McKenzie aka Predator (oui, le même McKenzie qui était ridicule à Green Bay) ont fait très mal.

T'es vache quand tu parles de McKenzie comme ça. Ce mec était très fort à Green Bay jusqu'en 2002, avant d'enchaîner les pépins physiques. C'était même mon DB préféré à cette époque. Ce mec était un bête athétiquement parlant. En couverture, il a gagné des duels contre des monstres comme TO à son meilleur. Il était vraiment capable de s'arracher pour plaquer un mec en poursuite, et il a fait cracher plus d'un ballon aux WR sur ses placages.

Mais quand il a commencé à se blesser, ça n'a plus été le même, c'est vrai...
http://baptistejoue.wordpress.com/
Iroquois
Pro-Bowler

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Lun 4 Déc - 21:44

si j'ai bon souvenir, "predator" était surtout devenu vorace, trop pour le staff du Pack, et il a commencé à faire le service minimum sur le terrain avant d'être échangé aux Saints
pour Bush, il est comme Vick, un statut de star déjà, il veut faire le show, Peaton l'utilise à bon escient, en ne frustrant ni McAllister, ni les autres joueurs, bon par contre il va lui arriver des bourdes à juste toujours vouloir gagner quelques cm de terrain en plus!
c'est vrai qu'on attendait Brees et Gore pour les stats, mais l'un est + indispensable à son équipe que l'autre...
Double C
Hall of Fame

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Mar 5 Déc - 8:55

Julius_Holmes#31 a écrit:
Pour les onsides kicks j'ai trouvé ça plutôt innovant et bien joué, malheureusement l'attaque derrière n'a pas suivie...
C'est bien ça le problème. L'onside kick en lui-même, c'est une bonne idée surtout que ça surprend l'adversaire à tous les coups. Seulement depuis la saison dernière, Nolan a dû tenter une 1/2 douzaine d'onside (tous ou presque recouverts par les Niners) qui se sont soldés par un 3 and out (ou pire comme dimanche). Résultat, on grille un trick play pour rien.

joemontana
Pro-Bowler

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Mar 5 Déc - 8:59

Double C a écrit:
Julius_Holmes#31 a écrit:
C'est bien ça le problème. L'onside kick en lui-même, c'est une bonne idée surtout que ça surprend l'adversaire à tous les coups. Seulement depuis la saison dernière, Nolan a dû tenter une 1/2 douzaine d'onside (tous ou presque recouverts par les Niners) qui se sont soldés par un 3 and out (ou pire comme dimanche). Résultat, on grille un trick play pour rien.

ceci dit, pour dimanche, c'est merci Bryant !! il ne tient pas debout et c'est ça qui nous coute l'interception
Double C
Hall of Fame

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Mar 5 Déc - 9:11

joemontana a écrit:
ceci dit, pour dimanche, c'est merci Bryant !! il ne tient pas debout et c'est ça qui nous coute l'interception
Toujours à propos de cette interception :
SF Chronicle a écrit:
It was the wildest play in a decidedly goofy game. After the 49ers executed a perfectly timed onside kick in the third quarter, quarterback Alex Smith fired a pass to Antonio Bryant. Bryant stumbled completing his route, which allowed cornerback Mike McKenzie to step over him and pick off the pass. But it looked like Bryant might have downed McKenzie at the Saints' 40.

Nevertheless, McKenzie jumped up, swerved toward the sideline and sped to the 49ers' 6 before Smith snuck between a convoy of Saints and tripped him. McKenzie eventually fell at the 1-yard line, lost the ball, and the 49ers recovered.

Saints coach Sean Payton threw the red flag and upon review, referee Mike Carey ruled McKenzie didn't fumble, and the Saints were awarded the ball at the 49ers' 6.

But the 49ers could also have challenged that McKenzie was downed at the 40 by Bryant.

It made for a vexing decision. If the 49ers win that challenge, the Saints get the ball at their 40. But coach Mike Nolan decided not to challenge that McKenzie was downed, mainly because he didn't think he would win.

"We talked about it," Nolan said. "We didn't get enough clear (video shots) to know for sure."

Double C
Hall of Fame

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Mar 5 Déc - 15:33

Citation :
LB Smith, OL Snyder out for 49ers
Associated Press
SANTA CLARA, Calif. - Linebacker Derek Smith and offensive lineman Adam Snyder will miss the San Francisco 49ers' game against Green Bay on Sunday with potentially season-ending injuries.

Smith, the 49ers' leading tackler in each of his first five seasons with the club, strained his hamstring in the third quarter of San Francisco's 34-10 loss at New Orleans.

"It could potentially be longer, but we will wait and see," Niners coach Mike Nolan said of Smith, a 10th-year pro who has missed just four games in his tenure with San Francisco (5-7). "I don't have that information to really say that."

Snyder, the 49ers' top backup at both offensive tackle positions, sprained his knee and ankle in the first quarter against the Saints. He was removed from the Superdome field on a cart.

Tight end Eric Johnson will also miss another week with a sprained knee ligament, and cornerback Shawntae Spencer might need another week to recover from his sprained ankle.
Ca va que dimanche, on joue les Packers mais bon, faudrait pas que ça dure ou ça deviendrait inquietant... surtout pour Spencer. J'espère qu'on en profitera pour assister un retour de Jeff Ulbrich dans le starting lineup.

Double C
Hall of Fame

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Mer 6 Déc - 8:59

Bah merde! Sad

Citation :
49ers Waive S Parrish; Sign LB Foreman

On Tuesday, the San Francisco 49ers signed seven-year NFL veteran LB Jay Foreman, an addition necessitated due to the hamstring injury LB Derek Smith suffered in the Saints game. To make room on the roster for Foreman, the 49ers waived veteran S Tony Parrish.

“Tony is a model professional, and he influenced a lot of younger players with his work ethic,” said head coach Mike Nolan. “This was a tough decision to make at this time, but with the injuries we had at linebacker, we needed to bring in a player at that position. To make room on the roster, we had to make this move. I know Tony will work with the same passion and dedication in his next endeavor with the same resolve as he did with the 49ers.”

Parrish held a starting streak of 121 consecutive games over eight seasons before fracturing his fibula in the first quarter at Chicago last season.

Parrish resumed his role at starting safety at the start of the season, but split time at the position with newcomer Mark Roman. Roman earned the starting nod in week six against San Diego, and has gradually taken over the majority of snaps with Parrish being inactive the last three weeks.

After a four-year career with the Chicago Bears, Parrish joined the 49ers as an unrestricted free agent in 2002. He won All-Pro honors in 2003 with an NFL-leading and career-high nine interceptions.
C'est vrai que son temps de jeu était considérablement réduit cette saison mais j'imaginais pas qu'il se fasse lourder avant la fin de l'année.

Encore un maillot obsolète.

joemontana
Pro-Bowler

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Mer 6 Déc - 10:29

Double C a écrit:
Bah merde! Sad

Citation :
49ers Waive S Parrish; Sign LB Foreman

On Tuesday, the San Francisco 49ers signed seven-year NFL veteran LB Jay Foreman, an addition necessitated due to the hamstring injury LB Derek Smith suffered in the Saints game. To make room on the roster for Foreman, the 49ers waived veteran S Tony Parrish.

“Tony is a model professional, and he influenced a lot of younger players with his work ethic,” said head coach Mike Nolan. “This was a tough decision to make at this time, but with the injuries we had at linebacker, we needed to bring in a player at that position. To make room on the roster, we had to make this move. I know Tony will work with the same passion and dedication in his next endeavor with the same resolve as he did with the 49ers.”

Parrish held a starting streak of 121 consecutive games over eight seasons before fracturing his fibula in the first quarter at Chicago last season.

Parrish resumed his role at starting safety at the start of the season, but split time at the position with newcomer Mark Roman. Roman earned the starting nod in week six against San Diego, and has gradually taken over the majority of snaps with Parrish being inactive the last three weeks.

After a four-year career with the Chicago Bears, Parrish joined the 49ers as an unrestricted free agent in 2002. He won All-Pro honors in 2003 with an NFL-leading and career-high nine interceptions.
C'est vrai que son temps de jeu était considérablement réduit cette saison mais j'imaginais pas qu'il se fasse lourder avant la fin de l'année.

Encore un maillot obsolète.

oui, j'ai vu ça aussi. autant on savait qu'il ne serait plus chez nous la saison prochaine, autant je ne m'attendais pas à un cut en cours de saison.

c'est un pb de circonstance avec la blessure de Smith, Ulbrich en demi teinte (c'est le moins qu'on puisse dire) et Haralson en IR.

en tout cas, je lui souhaite bon vent. ça a été un super joueur pour nous. il n'est simplement pas revenu au niveau après sa blessure de l'an dernier........

va vraiment falloir qu'on travaille sur les deux postes de safety à l'intersaison, que ce soit en FA ou à la Draft.

Roman et Lewis font un boulot correct, Adams est un back up acceptable et on verra ce que donnera Vickiel Vaughn l'an prochain. mais en tout état de cause, on n'a pas de vrai starter solide en Safety
Double C
Hall of Fame

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Mer 6 Déc - 11:14

joemontana a écrit:
va vraiment falloir qu'on travaille sur les deux postes de safety à l'intersaison, que ce soit en FA ou à la Draft.

Roman et Lewis font un boulot correct, Adams est un back up acceptable et on verra ce que donnera Vickiel Vaughn l'an prochain. mais en tout état de cause, on n'a pas de vrai starter solide en Safety
J'aime bien Keith Lewis. C'est un fou furieux. Il se jète littéralement sur les adversaires à sa portée, un bon gros hitter, quoi. Il fait une très bonne saison (pour un whodat) et nous a même sauvé à Detroit grâce à son interception en fin de match. De plus quand on regarde ses stats, on constate qu'il monte en puissance depuis qu'il est titulaire.

joemontana
Pro-Bowler

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Mer 6 Déc - 13:27

Double C a écrit:
joemontana a écrit:

J'aime bien Keith Lewis. C'est un fou furieux. Il se jète littéralement sur les adversaires à sa portée, un bon gros hitter, quoi. Il fait une très bonne saison (pour un whodat) et nous a même sauvé à Detroit grâce à son interception en fin de match. De plus quand on regarde ses stats, on constate qu'il monte en puissance depuis qu'il est titulaire.

je suis d'accord avec toi, c'est un "furieux", et il fait une saison très correcte mais sa fougue l'emporte parfois à commettre des penalités inutiles et, à vouloir faire un gros hit à chaque plaquage, il risque de se déchirer régulièrement.
ceci dit, je le préfère à Adams ou, plus ancien, ronnie Heard
Double C
Hall of Fame

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Mer 6 Déc - 16:01

Citation :
State legislation seeks to preempt transfer of 49ers' to Santa Clara
S. F. senator fights to keep 49ers' homefield advantage

Senate Bill 49 would prevent use of free land to lure NFL teams

By Mike Swift, MEDIANEWS STAFF
Inside Bay Area
Article Last Updated:12/06/2006 02:48:21 AM PST

One more San Francisco politician is joining the fight to keep the 49ers in the city.
State Sen. Carole Migden, D-San Francisco, plans to introduce a bill this week that would block cities or counties from using free land or other subsidies to attract a National Football League franchise from within a 100-mile radius.

Migden's effort is aimed at Santa Clara, where the 49ers announced last month that after a decade trying to build a new stadium at Candlestick Point, they would focus their stadium efforts on city-owned land near Great America. Migden planned to wait until 48 other bills were introduced in the Senate so her legislation could be known as Senate Bill 49, said spokeswoman Hallye Jordan.

"This will prohibit municipalities from raiding sports teams from neighboring communities," Jordan said.

The bill would not apply to the National Basketball Association, National Hockey League or Major League Baseball teams, she said. The legislation would be based on existing law that prohibits redevelopment agencies or municipalities from using financial assistance to lure auto dealerships or big-box retailers from a different jurisdiction in the same market area, something that costs taxpayers but delivers no new economic benefits for the area.

One rationale behind the bill, Jordan said, is that state taxpayers could be affected if the state had to compensate San Francisco for losing the 49ers to Santa Clara.

Unclear is whether legislation being considered by Migden and other San Francisco politicians, including federal legislation being considered by U.S. Sen. Dianne Feinstein,

D-Calif., could really block the team from moving, or whether they are more aimed at the political benefit of their sponsors. Migden was unable to comment on her bill Monday, Jordan said.

The 49ers said Monday they were trying to get a copy of Migden's bill. "We won't be commenting on it until we've seen it and had a chance to review it and analyze it," said Lisa Lang, a 49ers spokeswoman.

Santa Clara Mayor Patricia Mahan said the legislation would restrict her city's right of local control, and she called the bill "short-sighted."

"The big concern here is that we'll lose the 49ers to the Bay Area entirely," Mahan said. "The 49ers organization is going to make the best decision they can, both economically and from a fan game-day experience, and if that can't all come together in San Francisco, and there's some targeted legislation that prevents them from going somewhere else in the Bay Area, what choice will be left?"

Santa Clara offers "a more favorable site" for the stadium, and San Francisco officials know the team is serious about it, Mahan said.

"This reaction on San Francisco officials' part," she said, "shows they know how serious it is."
Bon, ils font chier, là. Maintenant, ils veulent pas que les 49ers puissent bouger à moins de 100 miles de San Francisco. Z'auront l'air fin, les politicards (et nous encore plus), le jour où York annoncera le déménagement de la franchise à Los Angeles.

ninerolog
Pro-Bowler

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Mer 6 Déc - 18:53

WAAAAAOOOOOO
ça fait longtemps que je n'etais pas venu voir mon pote zeweb et beaucoup de changement sont arrivés !

49ers : 5-7 bon ben c'est pas si pire, je vois bien un 7-9 en fin de saison ?

Parrish : fallait s'y attendre, Nolan l'avait pris en grippe

Le Grand Demenagement : on va y arriver au Santa Clara Goldminers puker

http://www.sf49ers.com
Double C
Hall of Fame

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Ven 8 Déc - 14:10

Citation :
49ERS NOTEBOOK
Harris corners NFC award for November

TOP DEFENSIVE PLAYER; NOLAN TO AGAIN WEAR SUIT, TIE ON SIDELINE

By Dennis Georgatos
Mercury News

The receivers whom Walt Harris covered this season have often sought out the 49ers cornerback after games to let him know how tough he made it on them. He has fielded calls from friends and former teammates congratulating him on his play.

On Thursday, Harris, 32, received fresh affirmation that his 11th NFL season could be his best when he was named NFC defensive player of the month.

"It's certainly well-deserved. He's done an outstanding job,'' Coach Mike Nolan said.

Harris had three interceptions and a forced fumble to go with 19 tackles in November, helping the 49ers win three of four games. He's the first 49ers defensive player to win the monthly honor since tackle Dana Stubblefield received it in November 1997.

"I really came in confident this year. I really came in well-conditioned,'' Harris said. "I've spent a lot of time in the film room and the experience of being around the league and seeing this over and over again, it's just clicking.''

Harris joined the 49ers in March after being let go by the Washington Redskins. Through 12 games this season, he has a career-high six interceptions. He would like nothing better than to add to that total Sunday, when the 49ers play Brett Favre and the Green Bay Packers.

Harris, who has also played for Indianapolis and Chicago, has intercepted three of Favre's passes, including one in 1998 that he returned 13 yards for a touchdown.

"I jumped a slant route,'' Harris recalled. "It was kind of an easy run.''

With Green Bay and the 49ers not set to play each other again until 2009, Harris recognized that it could be his last chance to face Favre.

"It would be great to close it out with another interception, and most important the win,'' Harris said.

• On Sunday, Nolan will wear a suit and tie on the sideline for the second time this season.

Under an agreement with the league and Reebok, which has an apparel sponsorship deal with the NFL, Nolan and Jacksonville Coach Jack Del Rio were given permission to wear Reebok-designed business suits to two games this season. Nolan also wore a suit Nov. 19 against Seattle.

Nolan said he would like to wear a suit weekly and hopes a deal can be worked out for next season.

"It has become a pretty positive thing,'' Nolan said.

• Jeff Ulbrich will start at inside linebacker in place of injured Derek Smith (hamstring), Nolan said.

Cornerback Shawntae Spencer practiced sparingly Thursday, a day after returning to the field for the first time since suffering a high-ankle sprain Nov. 19. He remains questionable for the Green Bay game. If he is unable to play, Donald Strickland would start in his place.

Nose tackle Anthony Adams didn't practice for a second consecutive day and is questionable.

• Two days after his release by the 49ers, safety Tony Parrish signed with Dallas. "We wish him well,'' Nolan said.
Ca mange pas de pain, ce genre de récompense, et ça booste le moral du joueur... et si ça entraine ses coéquipiers vers le haut, tant mieux.

Les coaches en costard rendent une fiche de 2-0. La cravate doit rester invaincue!

Content de revoir Ulbrich dans le starting lineup.
De mémoire, les 49ers n'ont battu Favre qu'une seule fois ('98 Wild Cards). Ce serait bien de doubler le score.

Iroquois
Pro-Bowler

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Ven 8 Déc - 17:59

bravo Walt Harris Sad
Double C
Hall of Fame

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Lun 11 Déc - 14:16

Citation :
49ers rookie Davis throws blame directly on Smith

YEAR ONE OF the great Alex Smith-to-Vernon Davis combination isn't looking so great.

This is not Steve Young-to-Jerry Rice, Peyton Manning-to-Marvin Harrison, or, as we saw Sunday at Monster Park, Brett Favre-to-Donald Driver.

Of course, those combinations all feature wide receivers. Davis is a tight end, but one the 49ers drafted with the No. 6 overall pick this year in hopes he'd be the jumbo pass catcher they've long lacked.

Don't be consumed by Davis' 52-yard touchdown reception with 5 minutes, 16 seconds left in the 49ers' 30-19 loss to Green Bay at Lambeau Field West, or so it seemed with so many Packers fans in the seats.

It was a great touchdown by Davis, yes. But that can't erase all the earlier gaffes, all the communication breakdowns and all the doubts we now harbor. Can you really see Smith in five, 10 or 15 years mimicking Favre and running down the field to celebrate a touchdown with Davis by giving him a jovial fireman's carry?

Even more disturbing, however, is how Davis basically pinned the blame on Smith for two throws the Packers intercepted in crucial situations.

"We just made mistakes with throws that should have been higher," Davis said.

Sure kind of him to say, "We."

But even if Smith was at fault on the two interceptions, it's not the best way to develop a kinship by publicly flogging your quarterback.

On the first interception, Smith rolled right on a third-and-two play from the Packers 41-yard line late in the third quarter. Davis got open by drifting downfield but Smith anticipated Davis cutting tighter to the sideline, as safety Nick Collins made the interception.

"I did what I'm supposed to do: Sell the run, take off and get into the wide corner," Davis said. "I was open. Did you see that? He should have thrown it quicker and a little over the top."

Ouch. Take that Mr. Quarterback.

Said Smith: "I was trying to make something happen. I thought Vernon was going to flatten toward the sideline."

OK, so the play didn't work. They better get more harmonious if they're going to resemble the play-making tandem the 49ers desperately need to evolve into a playoff contender, a goal that's all but dead this year.

You need a reliable tandem if you're going to come back from deficits. Of the 49ers' five wins in 13 games this season, none were born out of a fourth-quarter comeback.

Davis, who missed six games with a broken leg, admitted he's still learning, still building a rapport with Smith.

"I felt I did OK. I can do better. I can always do better," Davis said. "It's just a matter of time."

It was another off-target pass by Smith that resulted in interception No. 2, with rookie linebacker A.J. Hawk (No. 5 overall pick) making the theft after shadowing Davis on a post route into the end zone with 71/2 minutes remaining.

So, coach Mike Nolan, why aren't Smith and Davis on the same page?

"I'll have to wait to see the film before I can answer that," Nolan replied. "I can't tell you that accurately. ... Certainly (Smith) has had errors in his play, as we all have. Whether he's pressing, I'd have to see the film."

Nah, just go to the audio. Smith admitted the second interception came because he "was trying to make something happen."

A third-down play earlier in the fourth quarter is something else that could have gone better. But Davis failed to catch Smith's short pass across the middle, where wide receiver Antonio Bryant also happened to be near.

"Antonio ran the wrong route. He wasn't supposed to be there," Davis said. "Antonio didn't hear the play."

Ouch. Take that Mr. Veteran Wide Receiver, who did agree that he was in the wrong place at the wrong time.

Said Smith: "It was kind of a miscommunication there as far as the route running. The ball was going to Vernon, and he probably got spooked when he saw Antonio there."

Davis finished with just three receptions, the same total as running back Frank Gore.

The Packers, meanwhile, thrived behind their trusty tandem of Favre and Driver, who hooked up nine times for 160 yards and a touchdown.

Favre said of Smith: "He reminds me of myself when I was young. Maybe he tries to do too much by himself. But he's going to come to realize a lot of his performance hinges on your supporting cast.

"You can see that they're trying to build a solid offense around him. ... In a year or two, he'll be lighting them up."

To do so, Smith's going to need Davis to be on the other end of those lightning strikes, and to be less critical of his throws when things don't work out so well.
Alors évidemment, c'est peut-être pas la meilleure manière de débuter un cohabitation qui est censée durer une demie décenie au moins... d'autant plus qu'on avait pas trop entendu Davis après le match d'ouverture où il avait ouvert le score avant de perdre un fumble. Mais d'un autre côté, si je n'approuve pas ce lavage de linge sale en public, c'est peut-être aussi un bon moyen de tout déballer d'entrée afin de repartir sur de bonnes bases.
Si ça tourne à un remake de Garcia v. Owens, sans la période "glorieuse" avant, on va avoir l'air con.

Brett Favre, enc***!

Iroquois
Pro-Bowler

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Mar 12 Déc - 12:59

Al Gore -pas l'autre- avait prévenu mais certainement le signe le + inquiétant du réchauffement climatique cette victoire de GB à SF...
Double C
Hall of Fame

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   Mar 12 Déc - 13:36

Iroquois a écrit:
Al Gore -pas l'autre- avait prévenu mais certainement le signe le + inquiétant du réchauffement climatique cette victoire de GB à SF...
Mouais... en même temps, Favre pourrait jouer avec les Browns, il battrait tout de même San Francisco.

Casse-toi Brett!

Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: [7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition   

[7-9, so far, so close...] 49ers topic / 2006 edition
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 18 sur 19Aller à la page : Précédent  1 ... 10 ... 17, 18, 19  Suivant